tisdag 9 februari 2010

om vad som helst med vem som helst

något jag alltid stört mej på men idag mer än någonsin, kan handla om vad som helst och händelseutvecklingen kan ske tillsammans med vem som helst:

dag ett:
jag - men då säger vi så, är vi överens?
vem som helst - ja då. det blir jättebra.
dag två:
jag - det här vi kom överens om häromsistens, är det fortfarande lugnt?
vem som helst - jaaadå, det går så bra så.
dag tre:
jag - jo den här överenskomelsen, den är ju himla bra. det funkar ju utmärkt för mej, hur funkar det för dej?
vem som helst - det funkar bra för mej med! inga problem.
dag tio:
vem som helst (till mej eller till någon annan som sen säger det till mej) - den här överenskommelsen vi har, den är jag inte alls nöjd med, jag känner mej överkörd och uttnyttjad och tänker tjura ihop/lägga av utan att säga något/ljuga och säga att jag blev tvingad/prata skit/bara allmänt skildra evelina hallberg en ångande ångvält utan någon som helst eftertanke och känsla för andra.


hur i hela fridens doftande liljors namn ska jag någonsin kunna veta att något är fel eller att någon känner sej förorättad om vem som helst inte klara av att säga det när tillfälle bjuds?

jag vet vad jag vill och tar för mej men har lärt mej att backa och stämma av för att fungera i grupp. det blir så jävla svårt om vem som helst då bara lismar.

1 kommentar:

tove sa...

*insertar bild på ångvält som kör över människor*